Copywriting: Sekretna broń w skutecznej kampanii SEO

Marketing treści i SEO idą ze sobą w parze. Treść jest podstawą każdej strategii marketingu treści, a jej znaczenie jako sygnału rankingowego dla wyszukiwarek jest bardzo duże. Treść odgrywa również istotną rolę, jeśli chodzi o doświadczenia użytkowników i konwersję. Posty na blogu, eBooki i inne materiały pisemne są potrzebne, aby przyciągnąć odbiorców docelowych i doprowadzić ich od świadomości do konwersji. Jednak pisanie treści, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, może stanowić wyzwanie. Na szczęście nie trzeba być urodzonym pisarzem ani korzystać ze skomplikowanych narzędzi SEO, aby realizować strategię marketingu treści. Istnieje kilka prostych wskazówek, które możesz wdrożyć od razu, aby poprawić swoje treści i zwiększyć widoczność swojej witryny dzięki zoptymalizowanej kampanii treści, która pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie.

Opanuj sztukę SEO copywritingu, która zagwarantuję Ci odpowiednie pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Jeśli kiedykolwiek napisałeś coś tylko po to, aby to odrzucić, ponieważ nie było to tym, czego chciał redaktor lub klient, to wiesz, jak ważny jest copywriting. Pisanie tekstów pod kątem SEO może być nieco skomplikowane, ponieważ trzeba pamiętać zarówno o czytelniku, jak i o wyszukiwarkach. Na przykład, jeśli piszesz artykuł o najlepszych laptopach dla studentów, powinieneś użyć słów, które są istotne dla tego artykułu, ale także słów, które pomogą mu zająć wyższą pozycję w wyszukiwarce. Użycie słowa "najlepszy" pomoże Twojemu artykułowi, ale użycie słowa "świetny" nie pomoże Ci w osiągnięciu wyższej pozycji. Pisanie dobrej, bogatej w słowa kluczowe treści sprawi, że artykuł będzie łatwiejszy do przeczytania, ale także pomoże mu zająć wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Ta sama koncepcja obowiązuje przy pisaniu postów na blogu lub tworzeniu eBooka. Chcesz, aby czytelnik znalazł to, co napisałeś, ale chcesz również upewnić się, że wyszukiwarki wychwycą użyte przez Ciebie słowa kluczowe.

Zacznij od badania słów kluczowych

Nie chcesz zaczynać pisania treści, zanim nie dowiesz się, o czym chcesz pisać. Planowanie jest ważne, szczególnie jeśli tworzysz długą treść. W takim przypadku należy stworzyć wysokiej jakości, dogłębny artykuł, który poprowadzi czytelnika od świadomości do konwersji. Możesz również tworzyć krótsze wpisy na blogu, jeśli nie masz czasu na napisanie pełnowymiarowego artykułu. Piękno wpisów na blogach polega na tym, że są one łatwiejsze do stworzenia niż długoformatowe treści i można je opublikować w mniej niż pół godziny. Kolejną zaletą bloga jest możliwość tworzenia kilku wpisów na różne tematy i umieszczania w nich odnośników do głównej witryny, co pomaga zwiększyć autorytet witryny poprzez tworzenie większej liczby linków przychodzących.

Tworzenie nagłówków wiadomości

Kiedy piszesz swoje nagłówki, chcesz, aby były one na tyle interesujące, aby przykuły uwagę czytelnika. Nagłówki muszą być również bogate w słowa kluczowe i zawierać docelowe słowa kluczowe. Nagłówek musi odzwierciedlać treść artykułu lub wpisu na blogu. Jeśli artykuł jest o laptopach dla studentów, nagłówek powinien to odzwierciedlać. Nie należy przesadzać z ilością słów w nagłówku, ale czytelnik powinien wiedzieć, o czym jest artykuł. Na przykład można użyć nagłówka w stylu: "Studenci powinni zainwestować w te laptopy o długim czasie pracy na baterii". Nagłówek należy napisać tak, jakbyśmy pisali artykuł do gazety. W nagłówku należy określić: kto, co, kiedy, gdzie, dlaczego i jak. Powinien też być krótki, adekwatny do artykułu i oczywiście zawierać słowa kluczowe.

Nie zapominaj o czytelniku

Chociaż używanie słów kluczowych w artykułach jest ważne, nie należy z tym przesadzać. Chcesz zaangażować czytelnika interesującą, istotną treścią i nie chcesz, aby czuł się on jak podczas czytania podręcznika. Należy upewnić się, że artykuł jest dobrze napisany od początku do końca i nie zawiera zbyt wielu słów kluczowych. Nie chcesz też używać słów kluczowych, które brzmią zbyt spamersko. To tylko wyłączy czytelnika i sprawi, że opuści on Twój artykuł. Nie zapominaj o naturalnym użyciu słów kluczowych w treści. Nie chcesz, aby brzmiało to tak, jakbyś wymuszał ich użycie w swoim artykule. Jest to sygnał dla Google, że próbujesz manipulować ich algorytmem - jest to praktyka, za którą zostaniesz ukarany. Nie jest łatwo tworzyć treści, które są jednocześnie angażujące, zoptymalizowane i bogate, ale jest to coś, co możesz i powinieneś robić w swojej strategii marketingu treści.